Добре дошли във форума за модове и други неща!

Приятен престои в нашият сайт!
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Scania info

Go down 
AuthorMessage
Admin
Admin
avatar

Брой мнения : 101
Points : 247
Reputation : 3
Join date : 2009-05-01
Age : 23
Местожителство : Bulgaria, Veliko Tyrnovo

PostSubject: Scania info   Sat May 02, 2009 10:37 pm

Скания Швеция е третият по
големина световен производител на тежкотоварни автомобили и автобуси с
развити пазари на 5 континента - Европа, Южна Америка, Азия, Африка и
Австралия, като разполага с представителства в над 100 страни.
Компанията е водещ производител на тежкотоварни автомобили и автобуси и
на индустриални и морски двигатели. Понастоящем Скания предлага на
своите клиенти комплексно обслужване - широк набор от услуги и продукти.

Ретроспекция
Компанията
е основана през 1891 г. и съсредоточава дейността си в сферата на
тежкия транспорт. Приоритет на Скания е производството на тежки камиони
и автобуси, като постепенно интересът на фирмата се насочва и към
индустриалните мотори.
През 1996 г. Скания е включена в списъка на
стоковите борси на Стокхолм и Ню Йорк, а две години по-късно е
финализирано преминаването към новата 4-та серия товарни автомобили и
автобуси.
През 1999 г. Скания представя пълна гама на EURO-3 ниско
емисионни мотори за автомобили за дистрибуция, строителство и
международен транспорт.
В България компанията стъпва през 1990 г., като търговското представителство от 1994 г. се помеа от фирма ScanTruck M.
В края на 1993 г. Скания Швеция, съвместно с Каргобул-България, открива свой договорен сервиз в град Драгоман.
Пет години по-късно е регистрирана „Скания България” ЕООД, която е 100 % собственост на Scania CV AB Швеция.
През
август 1999г. Скания България открива свой временен сервиз в село
Казичене, а от септември 2001 г. фирмата резидира в новопостроения
Скания Център на околовръстното шосе до село Герман.

Стратегия
В
наши дни компанията ориентира своята дейност и приоритети съгласно
нуждите и възможностите на съвременния човек. Скания предоставя
възможност на своите настоящи и бъдещи клиети да получат точна
спецификация на автомобила, от който се нуждаят. С тази услуга
компанията цели да удовлетвори нуждите на клиента, като разработи и
произведе възможно най-оптималното решение за него.
С оглед темпа на
развитие на икономиката и забързания характер на технологичните
иновации, компанията предоставя на своите клиенти добре развита
сервизна база. Клиентите на Скания все повече използват автомобилите си
денонощно, което предполага бърз и непрекъснат достъп до сервиз и
ремонти.
На територията на България Скания разполага с оторизирани сервизи в София, Пловдив и Бургас.

Продукти
Понастоящем Скания България предлага на своите клиенти следните продукти:
- Камиони
- Автобуси
- Индустриални и морски двигатели
- Употребявани камиони

Камиони
Скания проектира, произвежда, разпространява и продава камиони с брутно тегло от над 16 тона (клас Cool за транспорт на дълги разстояния, строителството и дистрибуцията на стоки.
Висококачествените
и мощни камиони на Скания предлагат широк избор от опции, позволяващи
Ви да определите точно автомобила, от който се нуждаете за
най-ефективна експлоатация. Скания предлага камиони:
- за дълги разстояния (влекачи и бордови камиони)
Влекачите
и бордовите камиони в различните осови конфигурации имат икономични
двигатели, покриващи периметъра от 310к.с. до 620к.с. Опциите на
трансмисията включват Скания Оптикруз на всички предлагани модели
автомобили.
Просторните спални кабини предлагат различни височини на
покрива, нива на оборудване и място за багаж - необходими предпоставки
за удобен местен, международен и трансконтинентален транспорт.
- строителни автомобили (влекачи и бордови камиони)
Предлагат
се двигатели с мощности (от 230к.с. до 620к.с.) и различни предавателни
кутии. Повечето силови вериги имат опция за Скания Оптикруз и Скания
Ретардер. Различни изводи на мощност съществуват за двигателите и
предавателните кутии.
Автомобилите с конвенционална механична
предавателна кутия също имат опция за система за наблюдение на
съединителя, която удължава техническия живот и осигурява гладка и
прецизна работа през цялото време.
Осовите конфигурации включват
задвижване на всички оси, както и единични или тандемно задвижващи
задни мостове (с крайно предаване с или без редуктори).
Окачването
бива въздушно, параболично и многолистово. За екстремно-трудните
терени, условия и товари има екстра усилени рами, проектирани за
натоварвания до 150 тона.
- камиони за дистрибуция
Обширната гама
от възможности за влекачи и бордови камиони са проектирани за градска и
регионална дистрибуция. Разнообразните осови конфигурации в комбинация
с различни силови вериги и кабини представляват богат избор от
възможности за оптимизиране на полезния товар, надеждността и горивната
икономичност.
Мощността на двигателите при бордовите автомобили
варира от 230к.с. до 420к.с., покриващи от ежедневните леки градски
задължения до автомобили, предвидени за дистрибуция при максимално
допустими натоварвания. Влекачите започват от 230к.с., достигайки до
420к.с.
- специални автомобили и др.

Автобуси
Компанията
произвежда автобуси с голям пътнически капацитет, предназначени за
туристически цели или в градски и междуградски условия.
Скания
предлага и пълна гама от автобуси и шасита за различните транспортни
компании и независимите производители на надстройки. Клиетът може да
избира между продуктовата линия Скания Омни автобуси (Скания Омни Сити,
Скания Омни Линк и Скания Омни Лайн) или Скания Иризар (Скания Иризар
Интер Сенчъри, Скания Иризар Сенчъри и Скания Иризав РВ).

Индустриални и морски двигатели
Двигателите
на Скания намират десетки приложения в различни видове оборудване по
целия свят. Компанията произвежда индустриални двигатели, морски
двигатели и двигатели за генератори.

Услуги
Като световно утвърден производител, Скания предлага комплексен набор от услуги, който обема в себе си:
- 24-часова Пътна помощ;
- Скания Аксесоари;
- Скания система за контрол на парка;
- Скания оперативна икономичност;
- Скания Резервни части;
- Скания Сервизни точки.
Back to top Go down
View user profile http://eurotruckers.bulgarianforum.net
Admin
Admin
avatar

Брой мнения : 101
Points : 247
Reputation : 3
Join date : 2009-05-01
Age : 23
Местожителство : Bulgaria, Veliko Tyrnovo

PostSubject: Re: Scania info   Sat May 02, 2009 10:37 pm

В разпокъсана информация, машината с номер 3244 е била в своето време "топ модел". В средата на 20те години на миналия век този модел заменя остарелите от първото десетилетие на 20ти век модели. Първоначално са се произвеждали камиони с капацитет 1,5-2 тона, но през 1928 г. –излиза 3 тонен модел.

Арматурно табло

На видно място върху рамата под платформата, на етикет е обозначен капацитетът на камиона – 3 тона. В сравнение с други камиони този модел изглежда нисък. Страниците са изградени с широки и дебели дъски, подсилени с метален ъгъл.
Дървената кабина е характерна за камион от 1920те години - задната стена и покрива са сглобени от тесни дъски - "бордове". Същата технология се използва за вратите, докато капакът на двигателя и калниците са стоманени. Допълнителните странични стъкла на вратите не само подобряват видимостта, но също така го правят по-привлекателен на външен вид - визуално кабината изглежда "по-лека". Подобно остъкляване на шофьорската кабина се срещна и при американските камиони през 1910 - и в началото на 1920.

Двигател

Воланът е от дясната страна. В Швеция преди края на 1960 година движението е ляво. Най-необичайното устройство е бил газ педалът. Два големи педала - конвенционалните съединител и спирачка и между тях .....газ педалът! Над него, отново между спирачката и съединителя има и още едно устройство – стартер във формата на необичайно дълъг лост. Международните стандарти, които определят мястото на различните прибори още не са съществували през 20те години на миналия век. Някои компании, произвеждащи автомобили, на които газ педалът е между съединител и спирачка са произвеждали такива модели чак до 1950 година.

Резервоарът за гориво се намира пред предното стъкло зад приборите под кабината.
Но най-необичайното е, че гърловината за пълнене на резервоара е оставен в кабината, точно пред пътника. Във всеки случай, силната миризма на бензин в кабината е осигурена. Какъв по ефикасен метод за борба с тютюнопушенето?

Комбинацията от прибори, като традиция в онези години е в средата. Там са инсталирани скоростомера, амперметър, и показалеца за налягането на маслото на двигателя както и големи красиви часовници. Над приборите има отделни фенерни светлини. Километражът е оборудван не само с прибор за отчитане на общия пробег , но и за засичане на дневния такъв.

Дългите покривни форми образуват характерна козирак (сенник) над предното стъкло. Под сенника в средата има и фар . Той е плътно свързан с дълъг лост под тавана на кабината, използвайки се много удобно - шофьорьт по всяко време може да насочва светлината в желаната посока.

В горната част на кабината са типичните за автомобилите през 1920-1930 - те години сгъваеми знамена-предшественик на съвременните мигачи. Под големите фарове има и с по-малък диаметър със затъмнени стъкла. Те са играли ролята на габаритни светлини. Задните светлини са инсталирани на машината по-късно, както и огледало за обратно виждане.

6-цилиндровия двигател е с впечатляващи размери. Работния обем е 6,45 литра с мощност - 85 к.с.
Карбуратор и изпускателната система е разположена от лявата страна на блока, но изпускателния колектор не се вижда. Той е и много странен – има 3 „ръкава”, а не шест, така че, колекторните тръби са разположени във вътрешността на блока с цилиндрите.

Горивото от резервоара към карбуратора се подава по естествен начин от силата на тежестта. Карбураторът напомня на голям мотоциклет с поток "отдолу-нагоре", на който има и бутон за подкачване на горивото. За подгряване на сместта се използва тръба свързвана с изпускателната тръба.

От лявата страна на двигателя голям по размер, непознат за съвремените автомобилисти има електрически агрегат, свързан с коляновия вал. Това е древната система на запалване магнето. В един вал "седи" динамо машината и магнето, което е разположено в задния ляв ъгъл на блока, а запалителните свещи в дясната страна.Шест високоволтови проводника от ляво на дясно по-дълга тръба, са свързани в блока на прага на цилиндри. Смяната им при такава конструкция би било голям проблем. Можете да си представите какво ще се случи, ако някой от кабелите в тръбата даде на късо.

Главата на двигателя, картера и скоростната кутия са алуминиеви. По формата може да се предположи, че съединителя не е "сух", а в маслена баня. Точно под него се намира и пропката за доливане на масло.

Карданът на тази Скания е в тръба, плътно свързан със задния мост., а той е с обикновени ресьори, краищата на които са покрити с кожа.

Скоби за захващане се мажат непрекъснато. До предния и задния край на рамката са монтирани казанчета за масло с капачета. Отваряте и виждате прясното „трансмисионно” масло и един конец.Всъщност това е фитил, по който се стича маслото до триещите се компоненти. Още няколко казанчета са разположени в моторния кош. От тях по медни тръбички се смазват предните ресьори .
Спирачките действат само на задните колела чак до края на 1920 г. - вече остаряло решение.
Разбира се механични с жило като под камиона се виждат различни възвратни пружини, втулки и т.н.

Гумите са 20 инчови.
Не е трудно е да се разбереза какво се ползват големите скоби на предната броня. На тях се е монтирало V-образни шини, с които през зимата камиона е чистил сняг.


Този камион попада в заводската колекция на Скания през 1975 година. Не е чудно, че той е работил повече от 45 години. Дали е изминал повече от милион и половина километри – нещо нормално за съвремените му братя не можем да говорим. Важното е, че излъчването му не може да бъде развалено от неговата старост.







Volkswagen – пълноправен собственик на Scania

Европейската комисия одобри „поглъщането” на Scania от немския концерн Volkswagen. Членовете на комисията са проверили сделката по отношение на антимонополното законодателство на Европейския съюз и са постановили, че тя не нарушава правилата за свободната конкуренция на пазара на автобусите и камионите между 27-те страни-членки на Съюза.
„Volkswagen е водещ акционер в Scania от 2000-та година. Ние оценяваме настоящата сделка като логична стъпка, превръщаща Volkswagen в мажоритарен акционер и доказваща дългосрочния му ангажимент към Scania”, коментира ситуацията президентът на Scania Лейф Йостлинг.
„Scania е първокласна марка, пред която има бляскаво бъдеще. Ние ще подкрепяме управителния съвет на Scania при прилагането на стратегията му за доходоносен растеж”, заяви председателят на управителния съвет на Volkswagen - Мартин Винтеркорн.
Back to top Go down
View user profile http://eurotruckers.bulgarianforum.net
<medkovec>
Moderator
Moderator
avatar

Брой мнения : 114
Points : 134
Reputation : 2
Join date : 2009-05-04
Age : 23
Местожителство : sofia

PostSubject: Re: Scania info   Mon May 04, 2009 4:09 pm

Надеждният викинг си заслужава цената" твърдят професионалисти, вещи в експлоатацията му!

При появата си през 2004 г. R-серията на Scania наследи предишния модел на производителя – Scania 124, известен като 4-та серия. Шведската марка отдавна си е извоювала име със здравите и надеждни расови камиони в тежкия клас, които си заслужават цената. Общото впечатление на всички, които ги експлоатират, е, че макар Scania да е една от най-скъпите марки, платеното се връща – заради здравината, сигурността и не на последно място заради перфектното сервизно обслужване, характерно за Scania пространството в целия свят. Така много бързо R-серията се превърна в един от най-продаваните и експлоатирани модели на производителя. Помни се, че Scania R 420 (за тази модификация ще стане дума тук) доста бързо получи международно признание. Първо стана „Камион на 2005 г.“ в Европа, а година по-късно бе обявен за „Камион на
2006 г.“ в България. За близо 4 години първите екземпляри от Scania R 420, купени у нас, вече са навъртели по около 600 – 700 000 км пробег. Време и километри, напълно достатъчни, за да оценят качествата им професионалистите, които работят с тях. И естествено време, след което е нормално моделът да се появи на пазара за камиони втора употреба в Европа и у нас. Така в електронните обяви в интернет вече се срещат влекачи Scania R 420 (това е най-разпространеното приложение) на цени от 70000 евро нагоре, зависещи от оборудването. А като стана въпрос за R 420, потърсихме информация за модела от най-логичното място. От Михаил Милушев – мениджър сервиз в Скания България, и от Цветан Василски – началник „Транспорт“ във фирма Биомет, един от големите български превозвачи. Всъщност Биомет е най-големият клиент на Scania у нас и още от създаването си извършва превози – международни и вътрешни, предимно с шведските товарни автомобили. И както приляга на голяма марка, двамата без уговорки изразиха пълно единомислие не само за изключителните качества на модела, а и за рядко срещаните незначителни дефекти и малки болести, които е имал за 4 години експлоатация и поддръжка.

Двигателят

Няколко са двигателите (шестцилиндрови с работен обем от 12 л и мощност 420 к. с.), които са монтирани на Scania R 420. Първите камиони, излезли от заводите, са с мотори, отговарящи на еконормите Евро-3. Двигателят DC 1214 на практика няма разлика от този на 4-та серия. През 2005 г. Scania R 420 получава DC 1211, покриващ изискванията на Eвро-4. Тази екологична норма при Scania се достига чрез системата за рециркулиране на отработените газове (EGR). По-късно, през 2005 г., на R 420 започва да се монтира и двигател Евро-5, при който екологичните показатели се достигат с добавката AdBlue. При двигателя Евро-4 механичните части принципно са еднакви с тези на предишния в изпълнение Евро-3, казва Михаил Милушев. Нови са EGR и софтуерът, управляващ процесите. Като цяло двигателят е изключително здрав и надежден, коментират професионалисти, свързани с експлоатацията и поддръжката на Scania R 420. Не сме правили основен ремонт на двигател досега, казва Михаил Милушев. И като показател на надеждност посочва това, че гаранционните ремонти по модела в сервиза на Скания България са намалели с 30 на сто, а по двигателите на R 420 – с 50 на сто в сравнение с тези при 4-та серия.
Back to top Go down
View user profile
<medkovec>
Moderator
Moderator
avatar

Брой мнения : 114
Points : 134
Reputation : 2
Join date : 2009-05-04
Age : 23
Местожителство : sofia

PostSubject: Re: Scania info   Tue May 05, 2009 1:42 pm

При
появата си през 2004 г. R-серията на Scania наследи предишния модел на
производителя – Scania 124, известен като 4-та серия. Шведската марка
отдавна си е извоювала име със здравите и надеждни расови камиони в
тежкия клас, които си заслужават цената. Общото впечатление на всички,
които ги експлоатират, е, че макар Scania да е една от най-скъпите
марки, платеното се връща – заради здравината, сигурността и не на
последно място заради перфектното сервизно обслужване, характерно за
Scania пространството в целия свят. Така много бързо R-серията се
превърна в един от най-продаваните и експлоатирани модели на
производителя. Помни се, че Scania R 420 (за тази модификация ще стане
дума тук) доста бързо получи международно признание. Първо стана
„Камион на 2005 г.“ в Европа, а година по-късно бе обявен за „Камион на
2006
г.“ в България. За близо 4 години първите екземпляри от Scania R 420,
купени у нас, вече са навъртели по около 600 – 700 000 км пробег. Време
и километри, напълно достатъчни, за да оценят качествата им
професионалистите, които работят с тях. И естествено време, след което
е нормално моделът да се появи на пазара за камиони втора употреба в
Европа и у нас. Така в електронните обяви в интернет вече се срещат
влекачи Scania R 420 (това е най-разпространеното приложение) на цени
от 70000 евро нагоре, зависещи от оборудването. А като стана въпрос за
R 420, потърсихме информация за модела от най-логичното място. От
Михаил Милушев – мениджър сервиз в Скания България, и от Цветан
Василски – началник „Транспорт“ във фирма Биомет, един от големите
български превозвачи. Всъщност Биомет е най-големият клиент на Scania у
нас и още от създаването си извършва превози – международни и вътрешни,
предимно с шведските товарни автомобили. И както приляга на голяма
марка, двамата без уговорки изразиха пълно единомислие не само за
изключителните качества на модела, а и за рядко срещаните незначителни
дефекти и малки болести, които е имал за 4 години експлоатация и
поддръжка.

Двигателят

Няколко са
двигателите (шестцилиндрови с работен обем от 12 л и мощност 420 к.
с.), които са монтирани на Scania R 420. Първите камиони, излезли от
заводите, са с мотори, отговарящи на еконормите Евро-3. Двигателят DC
1214 на практика няма разлика от този на 4-та серия. През 2005 г.
Scania R 420 получава DC 1211, покриващ изискванията на Eвро-4. Тази
екологична норма при Scania се достига чрез системата за рециркулиране
на отработените газове (EGR). По-късно, през 2005 г., на R 420 започва
да се монтира и двигател Евро-5, при който екологичните показатели се
достигат с добавката AdBlue. При двигателя Евро-4 механичните части
принципно са еднакви с тези на предишния в изпълнение Евро-3, казва
Михаил Милушев. Нови са EGR и софтуерът, управляващ процесите. Като
цяло двигателят е изключително здрав и надежден, коментират
професионалисти, свързани с експлоатацията и поддръжката на Scania R
420. Не сме правили основен ремонт на двигател досега, казва Михаил
Милушев. И като показател на надеждност посочва това, че гаранционните
ремонти по модела в сервиза на Скания България са намалели с 30 на сто,
а по двигателите на R 420 – с 50 на сто в сравнение с тези при 4-та
серия.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Scania info   

Back to top Go down
 
Scania info
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Scania 124L 400
» SCANIA 144L - Гласуване
» Scania R560 v8 – Записване!
» Scania R-Гласуване
» Scania R480

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Добре дошли във форума за модове и други неща! :: Трък дискусии :: Scania truck info-
Jump to: