Renault Trucks започна производство в Турция
На 14 март министър председателят на Турция Реджеп Таийп Ердоган преряза лентата и обяви официалния старт на производството на товарни автомобили с марката Renault в Турция. В заводите на турската фирма Karsan в Бурса ще се произвеждат моделите Premium Route, Premium Lander и Kerax.
В главното монтажно хале виждаме 4 производствени линии – на едната се асемблират микробуси Karsan J9, на втората – Peugeot Partner и на останалите две – товарни автомобили Renault. Договорът, който заводът в Бурса има за производство на Peugeot Partner, е сключен за 6 години, като целта е била тук да се произвеждат по 30 000 автомобила годишно. Предвид пазарната ситуация в момента производството е на ниво една трета от предварително планираните обеми.
Основната монтажна линия за камионите Renault стартира с 5 работни места за оформяне на шасито. След монтирането на всичко необходимо шасито се завърта и се подава нататък, където се монтират предните и задните мостове. Всички необходими входящи данни за производството на влекача или камиона, както и изходящите данни, необходими за отчитане, се приемат и изпращат в реално време от и към централната система на Renault Trucks.
Паралелно с основната монтажна линия на 12 последователни работни места се изпълнява и цялостното дооборудване на кабината. След „сватбата“ между шасито и кабината се монтират колелата, след което следва поредица от тестове на всички системи на превозното средство. В крайната фаза готовият автомобил се тества на 3-километрово тестово трасе и впоследствие 60 км в реални пътни условия.
Първоначално производството в Бурса ще бъде предназначено за пазарите в Турция и съседните є страни. Капацитетът на новата производствена линия за камиони Renault на завода в Бурса e 5000 превозни средства годишно, но в момента се работи на една смяна само 3 дни седмично. Общата стойност на инвестицията от страна на Renault Trucks e 25 млн. евро, която е одобрена още през юли 2007 г.
Renault Trucks избра Турция, защото заради начина си на организация автомобилната индустрия в нашата страна е една от тези, които ще преодолеят възможно най-бързо кризата, каза при официалното откриване Инан Кирач, председател на УС на Карсан. Renault е марка, която се харесва в Турция, понастоящем пазарният дял на Renault Trucks в Турция е 7%, но г-н Кирач е убеден, че тази цифра много скоро ще се промени. В Карсан намерихме партньора, за който сме сигурни, че ще даде исканото от нас качество, му отговори Стефано Хмиелевски, главен изпълнителен директор на Renault Trucks.
Всъщност първите превозни средства, специално за турския пазар, слизат от конвейера на завода в Бурса още през септември миналата година. Производствените процеси са същите като използваните в заводите във Франция, което ще осигури и съответното качество. Целият екип, включен в производството на товарни автомобили Renault в Турция, е преминал сериозно обучение от над 600 човекодни. Заводът на Karsan ще е изцяло интегриран в производствената структура на Renault Trucks.
Обиколката ни в завода показа, че цялото производство се изпълнява на място, а необходимите части се доставят както във френските заводи. Всъщност до конвейера видяхме и кутии с надпис Volvo, което ясно показва произхода на съответните части. Все пак Renault Trucks e част от Volvo Group.
Кабините се заваряват и асемблират на място, като може да се произвеждат всички размери кабини за моделите Renault Premium Long Distance, Premium Lander и Kerax. Цялото необходимо оборудване за подготовката на кабините е разработено и произведено в Турция. Кабината се сглобява на шест последователни работни места, част от тях напълно автоматизирани. В края на линията се прави тест за проверка на точките на заваряване, както и общ тест на цялата кабина.
Линията за покритие и боядисване на кабините е една и съща за всички модели, произвеждани в завода на Karsan в Бурса. Производственият є капацитет е 60 000 броя годишно, а с малки допълнителни инвестиции той може да стане и 105 000. За да се защити кабината (главно срещу корозия), тя минава през процеси на предварително третиране и на катафорезно покритие. Следващата фаза е уплътняването на кабината и защитата на долната є част най-вече срещу удари от малки камъчета по пътя, както и тестове за проникване на вода и прах. Основното и най-горното покритие на кабината се нанасят ръчно в специално изолирани помещения.